Selamat Datang di Blog Meliana
Home » » Makanan Tradisional Melayu

Makanan Tradisional Melayu

Ini makanan digemari ramai ialah ketupat. Ketupat ini susah dibuat kerana kita harus anyam daun dan masukkan nasi di dalam.Saya pernah anyam daun tetapi tidak berjaya. Ketupat tidak mempunyai banyak bahan tetapi menggunakan banyak tenaga untuk membuat banyak ketupat. Bahan terutama ialah nasi dan daunnya. Kalau tidak dianyam dengan betul, ketupat tidak akan menjadi. Ketupat sudah menjadi kegemaran saya.




Inilah makanan diminati ialah kuih tat. Kuih tat ini senang dilakukan.Kuih tat ini sungguh lazat. Saya pernah membuat kuih tat ini untuk Hari Raya. Kuih tat yang utama untuk membuat kuih tat ialah nanas. Itu yang penting. Ini bahan-bahan untuk membuat kuih tat, tepung gandum ,butter lima ,gula,nanas , telur dan essen vanilla. Walaupun banyak bahan yang kita gunakan tetapi apabila kita membuatnya memberi kita suka dan gembira.
Jika Anda menyukai Artikel di blog ini, Silahkan Klik Disini untuk berlangganan gratis via email, dengan begitu Anda akan mendapat kiriman artikel setiap ada artikel yang terbit di Putri Pakning

0 komentar:

Posting Komentar

 
My Blog : Coretan Seorang Gadis Melayu | Coret Digital | HC Pakning
Copyright © 2011. Blog Meliana Meldi - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger